PROJEKT SZKOLNY

Bliżej Europy

 

Koordynator projektu – Grażyna Słowik

 Cele projektu:

  • rozwijanie umiejętności poszukiwania, selekcjonowania i wykorzystania informacji z różnych źródeł
  • kształtowanie umiejętności pracy z monitorem interaktywnym
  • popularyzacja wiedzy o Europie
  • poszerzenie wiedzy o krajach europejskich w powiązaniu z ich historią, położeniem geograficznym, walorami przyrodniczymi, tradycjami kulturowymi i obyczajowymi
  • kształtowanie postawy szacunku dla dziedzictwa kulturowego
  • kształtowanie umiejętności współdziałania w zespole i pracy w grupie
  • rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów w sposób twórczy
  • rozwijanie umiejętności skutecznego porozumiewania się w różnych sytuacjach

Szkoła bierze udział w programie rządowym „Aktywna tablica” i powyższy projekt wynika z zaplanowanych działań w ramach programu.

 

Realizacja działań –  do 20 maja 2018 r.

 

Finał projektu – 30 maja 2018 r.

 

Przydział zadań ( do 15 marca 2018 r. ):

 

  • KLASA 0 - Polska
  • KLASA I - Słowacja
  • KLASA II - Niemcy
  • KLASA III - Hiszpania
  • KLASA IV – Zjednoczone Królestwo
  • KLASA V – Włochy
  • KLASA VI – Francja
  • Klasa VII – Grecja

 

Dekorację szkoły podczas finałowego dnia projektu stanowić będzie:

  • prezentacja prac plastycznych nt. zabytków i ciekawostek z prezentowanych państw, wykonanych przez uczniów przed projektem
  • stosowne do danego kraju elementy stroju
  • pamiątki, elementy artystyczne
  • kulinarne smakołyki

 

Przewidywane osiągnięcia:

 

            Uczniowie potrafią:

  • pracować z monitorem dotykowym
  • wykorzystywać różne aplikacje multimedialne do tworzenia i prezentacji zadań
  • rozpoznać symbole narodowe prezentowanego państwa (godło, flaga, waluta)
  • wskazać położenie geograficzne państwa
  • wyszukiwać informacje na temat ważniejszych miast i zabytków, atrakcji turystycznych, ciekawostek danego państwa
  • rozpoznać wybitnych przedstawicieli świata kultury i nauki w danym państwie, wskazać ich dokonania
  • powiedzieć wybrane słowa w danym języku
  • wyszukać przepisy kulinarne dla danego kraju
  • wykonać zadania reprezentujące podstawowe informacje na temat danego kraju