- Szczegóły
7.10 rozpoczęły się w naszej szkole zajęcia z nauki programowania, które są częścią projektu Centrum Mistrzostwa Informatycznego przy współpracy z AGH.
Jako jedyna szkoła w powiecie nowotarskim, w tym roku szkolnym bierzemy udział w projekcie CMI, który umożliwia uczestnikom odkrywanie i rozwój swoich talentów, szczególnie w zakresie informatycznym, nastawionym na rozwiązywanie problemów, między innymi poprzez start w zawodach algorytmicznych i projektowych.
Zajęcia odbywają się 3 razy w miesiącu pod okiem p. Grażyny Słowik.
- Szczegóły
Oto nasze nagrody, które zdobyliśmy do tej pory w trakcie trwania programu MEGAMISJA!
Zapraszamy do odwiedzenia profilu naszej szkoły na platformie Megamisji (należy wybrać Grupa Główna) i zapoznania się z relacjami z zajęć z klasą I.
- Szczegóły
Po raz pierwszy w naszej szkole odbyła się Godzina Kodowania. Jest to inicjatywa ogólnoświatowa mająca na celu popularyzowanie informatyki. Łamigłówki udostępniane w ramach Godziny Kodowania są bardzo interesującym i wciągającym wprowadzeniem do programowania. Sprawdź: Koduj i ty!
Rozpoczęliśmy od nauki Tańca Robotów (do utworu: Ode to Code), który prowadziła Marysia i Grażyna. Następnie każda klasa otrzymała kod QR z zaszyfrowanym zadaniem, które należało odczytać. Uczniowie przystąpili do zadań w swoich klasach, i jak widać na zdjęciach, kodowanie ich wciągnęło!
- Szczegóły
W ramach zajęć z projektu "Eksperci programowania" klasy I-III odbyły wycieczkę do biblioteki i czytelni w Nowym Targu. Dzieci z chęcią słuchały i poznawały tajniki pracy bibliotekarek, a potem miały okazję by "popracować" umysłowo .
- Szczegóły
Od kwietnia do czerwca 2018 r .uczniowie klasy i brali udział w zajęciach "Eksperci programowania w podregionie nowotarskim”.
W trakcie spotkań pierwszoklasiści poprzez zabawę uczyli się podstaw programowania z użyciem programów Scratch, Scratch Jr lub Baltie.
Najatrakcyjniejsze okazały się zajęcia z użyciem maty edukacyjnej, tabletów, kolorowych kubeczków i klocków LEGO WeDo 2.
Każdemu spotkaniu przewodził kot o imieniu Enter. Uczniowie z ochotą pomagali mu rozwiązywać rozwiązywali jego problemy.
Dzięki zajęciom uczniowie w formie zabawy rozwijali: kompetencje informatyczne, myślenie komputacyjne, zdolność do kreatywnego rozwiązywania problemów i myślenia algorytmicznego.
/oprac. D. Myśliwiec
- Szczegóły
Klasa III od kwietnia bierze udział w zajęciach "Eksperci programowania w podregionie nowotarskim”.
Celem projektu jest podniesienie umiejętności programowania wśród uczniów klas 1-3.
Dzieci poprzez zabawę uczą się podstaw programowania z użyciem programów Scratch, Scratch Junior. Zajęcia z użyciem maty edukacyjnej i klocków LEGO WeDo 2.0 pozwalają w formie zabawy rozwijać w uczniach kompetencje informatyczne, myślenie komutacyjne, zdolność do kreatywnego rozwiązywania problemów i myślenia algorytmicznego.
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z zajęć :)
- Szczegóły
Z przyjemnością informujemy, że zespół "Cebulki" (Joanna Głodek, Kornelia Potoczak, Zuzanna Stachoń) z naszej szkoły znalazł się w ścisłym gronie laureatów konkursu "Nasza szkolna biblioteka" otrzymując nagrodę w kategorii kl. 7-8. Konkurs organizowała Biblioteka Pedagogiczna w Nowym Targu.
Dziewczyny wykazały się kreatywnością, zdolnościami twórczymi i umiejętnie wykorzystały różne techniki plastyczne. Sami zobaczcie jaka to wspaniała praca!
/więcej informacji na stronie biblioteki
- Szczegóły
5.06 w Obidowej odbył się Gminny Konkurs Ortograficzny kl. II-III. Naszą szkołę reprezentowali: Edyta Młynarczyk i Krystian Potoczak. Z radością informujemy, że Edytka zajęła II miejsce w kategorii kl. II! Serdecznie gratulujemy i zachęcamy wszystkich do poznawania tajników ortografii :)
- Szczegóły
W Łopusznej odbył się XXVII Gminny Konkurs Piosenki "Od Podhala do Opola". Wzięło w nim udział 4 naszych wykonawców, wśród których Łucja Radoń z oddziału przedszkolnego wyśpiewała I miejsce!
Serdecznie gratulujemy Łucji i zachęcamy wszystkich do radosnego śpiewania każdego dnia!
- Szczegóły
Wczoraj w Warszawie odbył się ogólnopolski finał konkursów Geniallne Miejsca i i GEEK organizowanych przez Polskie Towarzystwo Informatyczne, na który zjechali się autorzy najlepszych prac wraz z opiekunami. W konkursie Geniallne Miejsca zadanie polegało na przedstawieniu w interaktywnej formie swojego regionu z wykorzystaniem aplikacji genial.ly. Konkursy zostały objęte patronatem honorowym Ministerstwa Edukacji i Nauki, Centrum GovTech i Polskiej Organizacji Turystycznej.
Nasza drużyna z Dębna również otrzymała zaproszenie na ogólnopolski finał i zdobyła III miejsce w konkursie Geniallne Miejsca za pracę "W zabytkowym Dębnie". Z dumą prezentowaliśmy nasze regionalne stroje odbierając nagrody. Po uroczystym podsumowaniu czekała nas wizyta w Centrum Nauki Kopernik. Mogliśmy oglądać, doświadczać i eksplorować. Ta krótka, ale wspaniała przygoda w stolicy na długo zostanie w naszej pamięci.
I choć Warszawa żegnała nas deszczem, to wracaliśmy z poczuciem dumy i przekonaniem, że za rok znów spróbujemy swoich sił!
/więcej zdjęć i informacji na stronie PTI
- Szczegóły
- w kategorii 6-latków: Krystian Kawa
- w kategorii 5-latków: Martynka Banach